Tétova ínyenc

Quinoa brokkolival, csirkemellel, kesudióval

DSCN0517

Már régóta ki akarom próbálni az inkák aranyát, vagyis a quinoát. Én nem tudom Kolumbusznak mi baja volt vele, de sokkal jobban járt volna a vén Európa, ha a krumpli mellett (radikálisabbaknak helyett) ez terjedt volna el a kontinensen. A quinoát ui. szupergabonának tartják, hiszen kiváló növényi fehérjeforrás, kiváló vitaminforrás, ráadásul még gluténmentes is. 

Felhasználása rendkívül sokoldalú, úgy képzelem, mint a kölest, vagy a rizst: körettől salátáig, egytálételtől desszertig bármi készíthető belőle. 

DSCN0509

Én most brokkolival, csirkemellel és kesudióval kombináltam össze, hogy megtartsam az egészséges irányvonalat. Szerintem így a tavaszi diétába is beilleszthető. Addig is, amíg a diéta eredménye látható lesz, érdemes megszívlelni a szalvétán lévő tanácsot!

 

DSCN0514

Hozzávalók: 15 dkg quinoa

                      kis fej brokkoli

                      1 nagyobb csirkemell

                      10 dkg kesudió

                       só, bors

                       kevés olaj

                       fél citrom leve

Elkészítés: A csirkemellet csíkokra vágom, sózom, borsozom és az olajon megsütöm. A brokkolit rózsáira szedem és gőz fölött megpárolom. A quinoát kétszeres mennyiségű sós vízben puhára főzöm. A kesudiót száraz serpenyőbe megpirítom.

Ha mindennel elkészültem (kb. 20 perc) egy tálban összekavarom a quinoát a csirkehússal és a brokkolival. Ha kell sózom, borsozom az ételt. Meglocsolom citromlével és a kesudióval megszórva tálalom.

                   

DSCN0515

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!